top of page

קרונזון טיפ-2 מסלולים סולדים ו2 מסלולים ריסקים נכון למצב שוק נוכחי

תחילה נסקור 2 מסלולים סולדים, 2 המסלולים הסולידיים המומלצים בעיניי נכון למצב השוק הנוכחי

ב2022 קיבלנו קצב העלאות ריבית מהגבוהים שנראו בעשורים האחרונים עקב אינפלציה שהרימה את הראש כמעט לשיעור דו ספרתי ברמה השנתית בארה"ב, ואזור ה6% ברמה השנתית בישראל ושילמנו על כך בהעלאת ריבית חריפה ככלי ידוע לבלימת אינפלציה, מה שבאמת די עזר והוכח בעבר.

וגם השנה הצליח "לצנן" לנו את האינפלציה לרמה נמוכה יחסית (כמובן שיש עוד המון פרמטרים שנלקחים בחשבון כמו אבטלה וכו').

אבל מאידך, הריבית גם הצליחה "לחנוק" את הכלכלה מכיוונים שונים כמו ביטול עסקאות, מינופים, נדל"ן, ופגיעה קשה בשוק המניות.

חשיפה לאגרות חוב קונצרניות וממשלתיות מדורגות יחסית גבוה (*A ומעלה) -

דווקא מכשיר השקעה שהפך לאטרקטיבי בשנה האחרונה, אחרי עשור חלש של תשואות שבין -0.5% ל1.5% הוא אגרות החוב.

לאגרות החוב הריבית עושה דווקא די טוב וככל שהיא גבוהה גם אגרות החוב נהנות מכך עם תשואות יחסית גבוהות (אזור ה4-5% לאג"ח מדורגות גבוה עם סיכון נמוך יחסית) - זהו סקטור שיכול להניב לנו תשואה יפה בשנה וחצי שנתיים הקרובות אם נישאר על אותן אג"חים עד פדיונן.. ההמלצה הרוחבית בקרב אנליסטים היא לקנות אג"ח של חברות אמידות יחסית שיכולות לעבור את המשבר האינפלציוני בצורה טובה.

המכשיר הנוסף המומלץ הוא השקעה במניות בנקים בחו"ל עם הלימות הון טובה וניסיון במשברים קודמים כמו 2000, 2008 וכד'

בעיקר בשוויץ וארה"ב.

ועכשיו כהמלמה שלנו, 2 מסלולים יותר ריסקים השקעה במניות טכנולוגיה שחטפו יותר מ20% ב2022 -

שוק הטכנולוגיה היה למעשה הקטר של שוק ההון בעשור האחרון, כשחברות שלא הכניסו במחזורי המכירות השנתיים אפילו $ - הונפקו במיליוני דולרים ואף הצליחו לגייס החל משלב הseed ועד להנפקות בחו"ל לא מעט כסף על סמך (יש האומרים) - חלום או רעיון שיכול לשנות את אותו הסקטור שאליו הן משתייכות ולהוות פריצת דרך בתחומים שונים בעולם - הבעיה של אותן חברות ושל סקטור הטכנולוגיה בכלל - שאותן חברות לוקחות לא מעט מינופים (הלוואות) בכדי להגיע למצב שיוכלו לגייס מספיק כסף להנפקה וכדי לפתח את המוצר שלהם, נוסף לסיבובי אנג'לים בכל העולם שמכניס לא מעט כסף המשמש עבור עובדי החברה כ"אופציות" ליום שבו החברה תונפק וערך המניות שלה ירקיע.

נשמע ורוד עד כה אך הבעיה - "העלאת ריבית".

העלאות ריבית בעצם "מנסרות" את הענף עליו יושבות חברות "הזנק" לפני הנפקה ובעצם מייקרות את ההלוואות אותן לקחו החברות, מה גם שהעלאות ריבית גם חוסמות ועוצרות משקיעים רבים מלהשקיע בחברות כאלה, כי בשלבים כאלה עדיף לכולם לשמור את הכסף קרוב לחזה ולא לצאת למסע קניות, והלוואות לחלומות.

מאידך, סקטור הטכנולוגיה הוא סקטור שתמיד יוביל את הקידמה העולמית ויש האומרים גם את האנושות - אז אם אתם באמת מאמינים באנושות - אולי זהו דווקא הזמן כן להשקיע בחברות שחטפו לא מעט ב2022 - כי דווקא הפוטנציאל הרווחי והעסקי שלהן הוא יותר גבוה ? למעשה התיקון (כשיגיע) יהיה יותר חריף עבורן.

השקעה במטבעות קריפטו -

ללא ספק, העשור האחרון היה של מטבעות הקריפטו, הן נכנסו חזק מאוד. נולדו להם המון מטבעות, המוכר והידוע הוא כמובן "הביטקוין" המפורסם שהיה הקטר בתחום.

רעיון הקריפטו נשמע לרבים כהגיוני מאוד לעולם שאנו חיים בו (גלובליזציה, עסקאות מכל מקום בעולם, הכל דרך הסמארטפון), ונראה שהגיוני מאוד שהעולם ילך לכיוון הזה וזה רק עניין של זמן עד שהנושא הזה ייכנס ונעבור לחיות ללא ארנקים.

יש האומרים שדווקא התחום הזה קצת מפוקפק ואין לבנקים וממשלות באמת שליטה עליו, והוא מועד לפורענות ולפרצות כי בסוף זאת מערכת של שרתים סגורים.

הקריפטו משנת 2018 עד 2022 ביצע קפיצה רצינית והביטקוין שהוא הפנים של המטבעות הדיגיטליים עלה די חזק.

בשנת 2022 ראינו ירידות די חריפות של הקריפטו מהסיבה שהמטבעות הדיגיטליים עדיין יושבים על תשתיות טכנולוגיות פרופר וכשסקטור הטכנולוגיה חוטף - הוא מפיל איתו גם את תחום הקריפטו..

אבל אולי דווקא שנת 2023 תהווה תיקון רציני בתחום זה בעקבות עליות שאולי יגיעו גם בסקטור טכנולוגיה עקב הצטננות של האינפלציה, ושבירת המגמה בשוק לכיוון חיובי - ודווקא עכשיו שווה "לאסוף" את המטבע כשהוא די נמוך.. כי בעתיד כולנו נחיה על כסף וירטואלי?

אחד היתרונות שאנחנו מביאים אשר מבדלים אותנו מיועצים וסוכנים אחרים זה שאנחנו יודעים להתאים "את החליפה" ללקוחות שלנו ולא הולכים במסלול קבוע, יצרנו עבורכם שאלון התאמה מדויקת שידע לתת לנו אידיקצייה לסוג המשקיע, לטווח ההשקעה ורמות הסיכון שאתם חיים איתם בשלום, כל אלו ועוד משפיעים על פוטנציאל התשואה, אם זה מעניין אתכם- קליק קטן כאן, 2 דקות מזמנכם ונתקדם משם.

תודה שקראתם,

עומר.


bottom of page